ورژن های موکلین

تو این مدتی که کار می کنم مدلای مختلفی از موکل ها رو دیدم. کسایی که فکر میکنن وقتی وکیل می گیرن یه جورایی نوکر استخدام کردن و وکیلشون باید در هر ساعتی از شبانه روز در اختیارشون باشه و به هر تماس باموقع و بی موقع و هر سوال باربط و بی ربطشون جواب بده! کسایی که به نظرشون وکیل مشاور خانواده اس و باید بتونه مسایل خانوادگیشون رو حل کنه! کسایی که فکر می کنن وکیل هیچ کار دیگه ای جز پیگیری پرونده اونا نداره و اگر هم داره باید تعطیلش کنه و فقط دنبال کار اونا باشه! (نمونه اش این) کسایی که فکر می کنن وکیل قدرت های فوق العاده داره و می تونه در عرض مدت خیلی کوتاهی براشون حکم بگیره و اجرا کنه و اگر هم نتونه ـ که قطعا به خاطر طولانی بودن روند دادرسی در دادگاه های ما نمی تونه ـ شدیدا شاکی میشن! کسایی که...

ولی موکل قربون صدقه برو ندیده بودیم که خدا رو شکر اینم دیدیم که نادیده از دنیا نریم!!! چند ماه قبل یه خانم حدودا 46 ساله که شوهرش زن دوم گرفته اومده بود دفتر که مهریه شو اجرا بذاره تا به خیال خودش شوهرشو ادب کنه. من این خانمو ندیدم ولی پرونده اش دست من بود. همون اول ماشین مدل بالای شوهرشو توقیف کردم، رای و اجراییه اش هم صادر شد. دیروز به پرونده اش سر زدم دیدم جواب اجراییه برگشته و دیگه میشه حکم رو اجرا کرد. یعنی ماشین رو توسط دادگاه فروخت و پولشو تقدیم خانم کرد. ولی چون رای غیابی بود باید ضامن معرفی می کرد. عصر که دفتر بودم به آقای وکیل گفتم:"من شماره خانم فلانی رو ندارم باهاش تماس بگیرین و بگین باید ضامن بیاره." آقای وکیل گفت:"وای من الان زنگ بزنم به این که منو ول نمی کنه! نمی دونین که چه جوریه! همه اش قربون صدقه می ره!" بعد هم زنگ زد و گذاشت رو اسپیکر تا منم بشنوم! حالا مکالمه رو داشته باشین!:

آقای وکیل: سلام خانم فلانی. آقای وکیل هستم!

خانم: سلام آقای وکیل خوبین قربونتون برم؟! خدا می دونه همین الان به یادتون بودم!

ـ ممنون. حکمتون رسیده به مرحله اجرا باید ضامن بیارین چون رای غیابیه.(شرایط ضامن رو می گه)

- آخه فداتون بشم من ضامنم کجا بود؟ من اگه کسی رو داشتم که بتونه ضامنم بشه کارم به این جا نمی کشید! قربونتون برم من وکیل گرفتم که کارم بی سرو صدا تموم بشه!

- سند هم نمی تونین بذارین؟

- نه قربونتون برم سندم کجا بود؟ من اصلا نمی خوام کسی بفهمه. خودتون یه کاریش بکنین دیگه فداتون بشم!

- آخه دست ما که نیست. قانونه! باید برای اجرای حکم غیابی ضامن یا سند بیارین.

- نمی تونم.تو این مدت هم این قدر سر این مهریه برای من مشکل پیش اومده... ( و سر درد دلش باز می شه و ول نمی کنه!!!)

- شنبه عصر دفترم تشریف بیارید صحبت می کنیم. (پیچاندن و قطع تلفن!)

من:  آقای وکیل: آخه من با این چی کار کنم که همه اش قربون صدقه ام می ره؟! بابا من زن و بچه دارم!!!

از دفتر که اومدم فکر کردم این خانوم با این همه سر و زبون و قربونتون برم گفتناش چه جوری شده که شوهرش سرش هوو آورده؟! بعد فکر کردم شاید هم همین کاراش شوهره رو خسته کرده! آخه یعنی چی این همه قربون صدقه یه مرد غریبه رفتن؟؟؟ به هر حال خدا عالمه. نمی شه قضاوت کرد...


نظرات 24 + ارسال نظر
خانم اردیبهشتی پنج‌شنبه 29 تیر 1391 ساعت 04:52 ب.ظ http://mayfamily.blogfa.com

سلام
یعنی میگی مرده رفته یک زن دوم گرفته که همه اش سرش داد می زنه و بهش فحش میده؟!

سلام
نه منظورم این نبود! فکر کردم چرا نتونسته شوهرشو برای خودش نگه داره!

آفاق پنج‌شنبه 29 تیر 1391 ساعت 05:40 ب.ظ http://b-arghavani.blogfa.com


بعضیا سر و زبون خوبو برای غریبه ها دارن برای نزدیکان تلخن

اماسیس پنج‌شنبه 29 تیر 1391 ساعت 06:29 ب.ظ

میگم خوش به حالتوا

با همه جور آدمی سروکار دارین و کلی چیز میبینید

و خیلی چیزها یاد میکیرین که کمتر کسی میبینه یا تو دید هست.

خوش به حالی داره؟!
وای به وقتی که گیر آدم عتیقه میافتیم!

ان شرلی پنج‌شنبه 29 تیر 1391 ساعت 07:35 ب.ظ http://ansherly.persianblog.ir/

بدم میاد یه زن قربون صدقه مردا بره!!
یه خورده خودشونو جای زن و بچه طرف بذارن!اصلا اینم هیچی شخصیتم خوب چیزیه

من نیز! کلا ازقربون صدقه الکی بدم میاد!

خاطرات من (یک مادر) پنج‌شنبه 29 تیر 1391 ساعت 07:40 ب.ظ

وااااااااااااای.. من از این موکلا دوست میدارم.. کاش منم وکیل بودم از این موکلا بهم میخورد...
باور کن من اینقده خر میشم با این قربون صدقه ها اگه اینجوری واسه من قربون صدقه میرفت حتما خودم میرفتم شوهرش رو میکشتم و ارثش رو میگرفتم ازش!!!!

نه عزیزم من خر نمیشم. هنوز یه مقدار ازهزینه دادرسی شو بدهکاره!!!

اماسیس پنج‌شنبه 29 تیر 1391 ساعت 08:02 ب.ظ

یکبار هم سوم شدم.تو عصرارتباطات نمیشه اول و دوم شد.من به سومی قانع میباشم!!

اون موقع متوجه نشدی به مقام سوم نائل آمدی برادر؟!

کبوتر پنج‌شنبه 29 تیر 1391 ساعت 08:35 ب.ظ

ببخشید کارمزد یه پرونده مثلا همین مورد چقده و چه جوری تعیین میشه؟فرمول داره یا نه؟اگه یه پرونده ای باشه که دعوا مثلا سر 10 میلیون باشه کارمزد وکیل چقدر میشه و اصلا قابل هست که وکیل گرفته باشه؟

مقدار مشخصی نداره. معمولا توافقیه.
تو دعاوی مالی معمولا ده درصد مبلغ رو میگیرن. مثلا برای ده میلیون یک تومان.

خانوم وکیل پنج‌شنبه 29 تیر 1391 ساعت 08:41 ب.ظ http://khanooomvakil.persianblog.ir

وااای از این موکل هایی که وکیل رو نوکر خودشون میدونن!ولی این یکی واقعا نوبره ها!خدا به فریادت برسه وقتی بیاد دفتر حتما علاوه بر قربون صدقه،ماچ و بوسه هم داری

ماشاالله کم هم نیستن!
بعید نیست. امیدوارم به پستم نخوره!

خندان پنج‌شنبه 29 تیر 1391 ساعت 10:38 ب.ظ http://khandan21.persianblog.ir

برای یه مرد سخته که زنش دایم قربون صدقه مردهای دیگه بره.

بازیگوش جمعه 30 تیر 1391 ساعت 12:22 ق.ظ http://bazigooshi7.persianblog.ir/

اینقدددد از این قربون صدقه های که اخر تلفانامون به هم میگین و مرد و زنشم فرق نداره چون عادت شده واسمون؛بدم میات که نگوووووووووووو

منم کلا از قربون صدقه خوشم نمیاد مگه برای آدمای خیلی نزدیک و خاص که از ته دل باشه نه از روی تعارف!

coral جمعه 30 تیر 1391 ساعت 02:04 ق.ظ http://cupoflife.blogfa.com/

کلا من از صحبت و معاشرت با این دسته آدمها خیلی معذب میشم. تعارف هم مثل بقیه مسائل حدی داره. هی قربون صدقه مرتیکه غریبه میری که چی؟؟؟! اگه عادتم باشه خیلی عادت احمقانه ای هستش و اگه از رو منظور هم باشه خیلی بی شخصیتی هستش.
خیلی زشته وقتی آقای وکیل اون جوری بگه من زن و بچه دارم. متاسفانه بعضی خانوما ناآگاهانه باعث میشن دید آقایون به خانومای حال حاضر کاملا به صورت بد و مصرفی در بیاد..
این رفتار جزو نمونه رفتارایی هست که من باهاش مشکل دارم.

منم اصلا نمی تونم توجیه کنم قربون صدقه برای یه آدم غریبه رو! مخصوصا جنس مخالف! رفتار درستی نیست اصلا. چه از روی عادت باشه چه از روی غرض!

بعد هم چه عجب از این طرفا؟! منور فرمودین!

ابراهیم جمعه 30 تیر 1391 ساعت 05:56 ق.ظ http://namebaran.blogfa.com

شما هم جزو کارای سخت هستین
واقعا اصلا آدم حوصلش نمی گیره سر و کله زدن با این انسان ها
به غیرت آدم بر می خوره که زن آدم بخواد قربون صدقه یکی دیگه بره

شاید!
بعضیا واقعا اعصاب خرد کنن!
منم اصلا خوشم نیومد.

ghazaleh جمعه 30 تیر 1391 ساعت 10:07 ق.ظ http://gh-najafi .blogfa.com

الهی قربونت بشم من
الهی قدات بشم من ای عزیزمی ماهمی عمرمی
متاسفانه دنیا پر شده از ادمای رنگ وارنگ که تحملشون کار سختیه
خسته نباشی دوستم

خدا نکنه!
سلامت باشی.

جنس مونث جمعه 30 تیر 1391 ساعت 11:07 ق.ظ

اوغ یعنی چی ادم قربون صدقه یه مرد جز مرد خودش یا داداش و باباش بره ؟
اه
حالا خوبه سنی ازش گذشته و مثلادنیا دیدست
جوواناش این رفتار زننده رو نمیکنن که این با این سن و سال ....
دنیا هم وارونه داره میشه هاااااااااااا

آره واقعا مسخره اس!

اماسیس جمعه 30 تیر 1391 ساعت 12:30 ب.ظ http://emasis.blogsky.com/1391/04/30/post-12/


با سلام به شما بلاگر محترم و عزیز.
ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما دوست عزیز و همچنین فرا رسیدن ماه مبارک رمضان ؛ به استحضار میرساند برنامه ای جهت ختم قرآن تحت عنوان "هر بلاگر ، یک ماه ، یک جزئ" در آدرس وبلاگ لینک داده شده ، در شرف اجراست.

از شما دعوت میشود که در صورت تمایل در این برنامه ؛ شرکت نمائید. ضمنا" روال انجام برنامه ؛ در پستی به این منظور در وبلاگ مربوطه ؛ توضیح داده شده است.

با آرزوی موفقیت روز افزون برای شما.
_____________
http://emasis.blogsky.com/



رضا جمعه 30 تیر 1391 ساعت 01:11 ب.ظ http://rezagoodarzi.blogfa.com

سلام
مرسی که اومدید
شما همیشه خوب مینویسی
انگار دارید واسه دوستتون شفاهی تعریف میکنید
شاد و سلامت باشید

سلام
شما قشنگ می خونی!
ممنون.به همچنین.

شادی مامان پرنیا جمعه 30 تیر 1391 ساعت 01:16 ب.ظ

چه میشه کرد ؟؟!!بعضیااینجورین دیگه احتمالا عادت کرده اینطوری صحبت کنه . .

بعدشم اینکه خوبی؟گل پسرخوبه؟ازسه قلوهاچه خبر؟

روزهای خوشی برات آرزومیکنم عزیزم .

ببین کی اومده! راه گم کردی عزیزم؟؟؟!!!

آخه عادت خوبی نیست! آدم باید یه کم فکر کنه راجع به کارا و حرفاش!

ممنون همه خوبیم.

سمان جمعه 30 تیر 1391 ساعت 02:31 ب.ظ http://www.milapila.blogfa.com

خیلی باحال بودشاید تیکه کلامش بوده

تکیه کلام جالبی نیست در برخورد با جنس مخالف! اونم با این شدت!

شکوفه جمعه 30 تیر 1391 ساعت 03:16 ب.ظ http://blossomm1980.mihanblog.com

سلام مهربون

موفق باشی...

بچه های دانشکده حقوق جمعه 30 تیر 1391 ساعت 06:03 ب.ظ http://en-qolt.blogsky.com

یا پروردگار!

جیکو جمعه 30 تیر 1391 ساعت 11:43 ب.ظ

فک کنم تکیه کلامش بوده طفلی!!!

احتمالا ولی برای یه خانم درست نیست در برخورد با آقایون از این لفظها استفاده کنه!

فــــرناز شنبه 31 تیر 1391 ساعت 12:15 ق.ظ http://farnazjun.persianblog.ir/

ها ها ها ها! چه با حال بوده! چی بگم والا!

با حال بوده؟! بیشتر عجیب بود!

حکیم بانو سه‌شنبه 3 مرداد 1391 ساعت 02:25 ب.ظ

سلام. بالاخره تونستم بهتون سر بزنم. خوش به حالت که به خاطر ماه رمضان تونستی یه خونه تکونی بکنی. من که کارای سنگین اداره اصلا اجازه نمی ده.

سلام. خوش اومدین.
اشکالی نداره. از خونه تکونی مهم تر هم هست!

ساغر 1دختر ورنا چهارشنبه 4 مرداد 1391 ساعت 01:56 ب.ظ http://vornayan.blogfa.com

همه ی حس ها رو با هم توی این پست تجربه کردم

چه جوری؟!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد