407

صبح ها پیاده گل پسر رو می برم مدرسه, اون که می ره و  خانوم کوچولو هم کنار باباش  خوابه, وقت آزاد کوتاه من شروع می شه!  تو خیابونای اطراف پیاده روی می کنم, تو سکوت و هوای دل انگیز صبح گاهی. می رم یه پارک کوچیک اون اطراف و با لوازم ورزشیش ورزش می کنم,. این گردش تنهایی صبحگاهی رو لازم داشتم! یه زمانی برای خودم که تو سکوت و آرامش راه برم و فکر کنم و لذت ببرم!  نون تازه می خرم یا سبزی خوردن و بر می گردم خونه. چایی می ذارم و یه چرخ تو خونه می زنم , کارهای لازم رو  انجام می دم و در همون حین به فایل های صوتی تو گوشیم _که بعد مدت ها فرصت پیدا کردم برای گوش کردنشون_ گوش می دم. بعد هم یه صبحانه تو سکوت و آرامش, بدون  نگرانی از مواردی مثل چپه شدن لیوان چاییم یا ریختن شکر و مربا! یعنی حتی دلم نمی خواد شازده رو بیدار کنم که یه وقت به آرامش موقتم خدشه وارد نشه!!!

اشتباه می کردم که از اومدن پاییز خوشحال نبودم!


+ از پنج شنبه به این طرف  ته دلم آشوبه. از سینما بر می گشتیم و داشتیم تو ماشین  شیرینی سالگرد عقدمون رو می خوردیم که خبر منا رو از رادیو شنیدم. نه طاقت باز کردن عکس و فیلم های مربوط به فاجعه رو دارم, نه خوندن و شنیدن کامل خبرهاش رو. حالم بد می شه و اشکم درمیاد. فقط لعنت می کنم مسببین این فاجعه رو و دعا برای تسلای دل خانواده های داغدار, شفای مجروحان و رسیدن خبری از مفقودین.

و البته که دردناک تر دیدن  حجم  نفمهی عده ایه که بی اعتنا به عمق فاجعه و داغی که به دل این همه از هم وطن هاشون مونده, فقط نمک روی زخم می پاشن...


نظرات 9 + ارسال نظر
من و دخملی دوشنبه 6 مهر 1394 ساعت 09:22 ب.ظ

چه خووووب، پاییز دلنشینیه پس،مدرسه رفتن بچه ها مزیت هایی هم دارن، البته من که از بس تو ترافیک موندم تو ماشین کمرم قولنج شده!خخخ
ولی خودم خواستم دیگه چاره ای نیست

این ترافیک مهر خیلی بده! خدا قوت!

زن متاهل سه‌شنبه 7 مهر 1394 ساعت 11:09 ق.ظ

دیدی چقدر آسان بود کنار آمدن با مشکلات ؟
کمی که بگذره خیلی زود عادت میکنی حتا به
همین صبح زود بیدار شدن ها
خوشحالم که برات خوش میگذره

بله همین طوره!
ممنونم.

مهرانه سه‌شنبه 7 مهر 1394 ساعت 12:34 ب.ظ http://mehraneh1362.blogsky.com

سلام عزیزم چه خوب که پیاده روی میکنید عالیه مخصوصا تو این هوا
وای نگو از منا که دلم پر از غمه بیچاره خانواده های چشم انتظار واقعا خدا لعنتشون کنه که این کارو کردن خدایا خودت تقاص خون این شهدا رو از این سعودی ها و وهابی های بی دین کافر بگیر

الهی آمین

مگهان سه‌شنبه 7 مهر 1394 ساعت 03:18 ب.ظ

پاییز خییییلی خوبه وقتی خودت مدرسه نری ؛) هاهااا ...

+ چقدر این سبک زندگی رو دوست دارم ...سبزی و نون گرم و ...بخرم بیام خونه و با یکی از اعضای خونواده بزنیم به بدن ...
تو خونه ی ما عمه 7 میرن بیرون و منم دیرتر از همه بیدار میشم. وقتی چشم باز میکنم همیشه تنهام ...

+ ببین ما چی کشیدیم که مامان و بابا و مامانیم اونجان ... تو این بی خبری ...اه اه اه ... دعا کن سلامت برگردن بانو

آره سبک خوبیه!
حق دارین چه قدر سخت گذشته بهتون.

Salam سه‌شنبه 7 مهر 1394 ساعت 07:22 ب.ظ

من قصد ندارم کسی‌ رو ناراحت کنم، ولی‌ به نظرتون حج دیگه معنا و مفهومی‌ داره؟ یادتون رفته چند ساله پیش وقتی‌ زنهای ایران و رو همین اعراب خدا شناس دزدیدند و صداش رو همین دولت عزیز در نیاورد. این اولین بار نیست که از این اتفاقات میفته و مسلما آخرین بار هم نخواهد بود. شما که وکیلی حتما میدونید که دفع ضرر محتمل واجب هست. مگه نه؟

من در مقامی نیستم که بتونم در مورد تعطیل کردن یک واجب شرعی نظری بدم.
در این باره مراجع تقلید باید تعیین تکلیف کنن.
همون طور که سال ۶۶ بعد از کشتار حجاج چند سال حج رو تحریم کردن.

لِیدی پنج‌شنبه 9 مهر 1394 ساعت 03:18 ب.ظ http://ladynotes.blog.ir/

همه ی فصل ها قشنگیهای خودشونو دارن

سمیرا یکشنبه 12 مهر 1394 ساعت 02:42 ب.ظ http://nahavand.persianblog.ir

چه خوبه اینجور استراحتهایی که هرچند کوتاهه ولی واقعا برای آدم لازمه...خدا لعنتشون کنه با این کشتاری که راه انداختن کاش چند سال حج متوقف بشه

خیلی لازمه! وگرنه آدم کم میاره!

باران یکشنبه 12 مهر 1394 ساعت 11:53 ب.ظ http://baranedelpazir.persianblog.ir

چقدر خوب که یه وقت هر چند کوچولو برا خودت پیدا کردی
اصلا در موردش نمیتونم حرفی بزنم

حالا چرا این قدر ناراحت؟!

متین جمعه 1 آبان 1394 ساعت 02:02 ق.ظ

سلام. خوبین؟
مدتی ست من ویلاگ شما را دنیال می کنم.
از انجایی که دیدم در زمینه ی کتابخونی صاحب نظر هستید می خواستم نظرتون راجع به مجموعه داستان مینیمال کتاب موخوره نوشته ی راضیه مهدی زاده چیست؟
من در سفری که اخیرا به ایران داشتم، کتاب را از نشر کتاب کوله پشتی(انقلاب- اول کارگر جنوبی-کوچه ی مهدی زاده- پلاک7) تهیه کردم که به نظرم سبک جدیدی داشت و در سبک داستان های مینی مال مطرح شده است.اما دوست دارم نظر هموطنان داخل کشور را بدانم.
نکته ی دیگر این که به من اطلاع دادند با شماره تلفن021-66594810 به تمام ایران سفارش پستی این کتاب انجام می شود. آیا این امکان هم اکنون در ایران هست؟- به این دلیل که من در منهتن زندگی می کنم.
به هرحال دوست داشتم نظر تخصصی شما رو هم بدونم.

سلام
من این کتاب رو نخوندم و اطلاعاتی راجع بهش ندارم!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد