749

هر چه قدر هم که طبق تجربیات و دیده ها و شنیده هام به این نتیجه رسیده باشم که تو این دنیا هیچ چیز از هیچ کس بعید نیست، دلیل نمی شه که از دیدن تغییر رفتارهای عجیب و غریب از کسایی که سال ها با عقیده ساده زیستی و دوری از تجمل و چشم و هم چشمی _چیزی که  همیشه سعی کردم خودمم تا حد امکان بهش پایبند باشم_ زندگی کردن و خوب و راحت و به دور از خیلی دغدغه های بی مورد هم زندگی کردن ولی حالا تو یه بزنگاه انگار یهو همه اون اعتقادات و سبک زندگی جای خودش رو به دنبال چیزای لوکس و آن چنانی بودن با توجیه کم نیاوردن از بقیه داده، بهت زده نشم و حالم خراب نشه!
وقتی اتفاقاتی از این دست می‌افته یعنی اون آدمایی رو که قبولشون داشتی و می تونستی به عنوان یه الگوی عملی ازشون یاد بگیری، دیگه نداری. یعنی تصورات و باورهات راجع به این که بعضی آدما حتی تو این دوران وانفسا هم می تونن متفاوت از بقیه باشن و راه درست رو برن، یه دفعه نابود بشه. یعنی دنیا نسبت به قبل جای تنگ و تاریک تری برای زندگی بشه...
من می ترسم، از این که آدم خوب ها از رفتن مسیر درست  انصراف می دن و هم رنگ جماعت می شن می ترسم، از این که دیگه الگو های درستم رو جلوم نداشته باشم می ترسم. بیشتر از همه این ها از این که خودم هم یه روزی تو همین مسیر بیافتم و باورهای دیگران رو خراب کنم می ترسم، خیلی هم می ترسم...


نظرات 3 + ارسال نظر
سمانه دوشنبه 19 خرداد 1399 ساعت 09:10 ق.ظ http://weronika.blogsky.com

سلام عزیزم
می فهممت و واقعا ی دغدغه بزرگ هست برام سبک زندگی جدیدی که به نوعی هممون درگیرش شدیم
اما می خوام ی اعتراف بکنم
ما ی فامیل نسبتا نزدیک داریم ،از اون آدمهایی هستن که هر قدم و کاری که انجام می دن دیدشون فقط و فقط رضایت خداست و تنها چیزی که براشون دغدغه نیست دنیا و متعلقات دنیاست، راستش بگم می ترسم از رفت و آمد باهشون چون همیشه بعدش عذاب وجدان دارم خدایا کار کی درسته؟
اونا کجا و بقیه بنده هات که به قول شما رفتارشون و حرفشون با هم زمین تا آسمون فرق می کنه

سلام. خوش به حال این فامیلتون. خدا کنه همیشه همین جوری بمونن، مثل اینایی که من نوشتم یه دفعه مدلشون رو عوض نکنن!
خیلی خوبه آدم از این جور آدمای درست رو تو نزدیکش ببینه و بتونه ازشون الگو بگیره.

دریا دوشنبه 19 خرداد 1399 ساعت 09:38 ب.ظ

سلام گلابتون خانم
راهش این است که هیچوقت از هیچکس برای خودمان بت نسازیم و فقط نکات مثبت را از ادمهای مختلف الگو برداری کنیم. گاهی یک ادم با ایمان هم می تونه در بعضی زمینه ها دچار خطا و اشتباه بشه . حتی ممکنه مثلا اهل نماز و حجاب هم باشه اما گاهی غیبت هم کنه و یا بداخلاق باشه. یک ادم به ظاهر کم ایمان هم ممکنه علاوه بر ضعف هایی که داره شاید چند نکته مثبت داشته باشه که ما بتونیم ازش الگو برداری کنیم. پس الگوی ما فقط باید دستورات و احکام اسلام باشه و عملکردمان را با این احکام مقایسه کنیم نه با افراد. چون ادمها در گذر زمان و در شرایط مختلف عوض می شوند و شکل می گیرند. ثابت قدم بودن در راه اعتقاداتمان در این دنیای پر زرق و برق خیلی کار سختیه. خدا ما را امتحان می کنه ببینه چقدر به اعتقاداتمان پایبند هستیم. امیدوارم عاقبت همه ما ختم به خیر بشه.

سلام بله حرفتون کاملا درسته. ممنون از توصیه های خوبتون

میفهمم، ترسناکه؛ دنیا رو دلگیرتر و جمعیت دوستان رو کمتر می‌کنه

بله همین طوره متاسفانه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد