753

صبح امروز رو زودتر از روزای قبل بیدار شدم فقط به عشق خوردن چیز کیکی که دیشب قبل خواب برای رفع بی حوصلگی پخته بودم! چیز کیک ژاپنی فوق العاده نرم و لطیف و خوش طعمی که هم مواد اولیه اش زیاد بود و همه باید با ترازو وزن می شد، هم مراحل پختش نسبتا طولانی بود. گذاشته بودم یه روز که خیلی حال و حوصله دارم برم سراغ پختش، اما دیشب وقتی خیلی کلافه بودم و دنبال چیزی که حال و هوام رو عوض کنه یه دفعه هوس کیک پزی به سرم زد، اونم از نوع پر دنگ و فنگش!  البته که همزن جدید هم باید تو عمل تست می شد! 
مایع کیک رو که با دقت آماده کردم، ریختم تو قالب، گذاشتمش تو فر و خدا خدا کردم نتیجه خوب دربیاد و حالم گرفته نشه! بعد از چهل و پنچ دقیقه از فر در اومد، نرم و پنبه ای، پف کرده و خوش بو، همون شکلی که دلم می خواست! از تو قالب درش آوردم، یه مقدارم قربون صدقه اش رفتم و گذاشتمش رو میز آشپزخونه برای صبحانه! با همه اهل منزل هم اتمام حجت کردم که هیشکی به این کیک دست نمی زنه تا فردا صبحانه با هم بخوریمش، وگرنه بعید نبود تا من بیدار بشم چیزی ازش باقی نمونه! و این چنین یه صبحانه خانوادگی خوش طعم و دلچسب رو با حضور افتخاری چیز کیک ژاپنی برگزار کردیم بلکه روز خوشی رو در پیش داشته باشیم! 

کدبانوی تنبل شده درونم بهم تلنگر می زنه که برای عوض شدن حال و هوام باید به آشپزی رو بیارم، سفت و سخت! 

نظرات 1 + ارسال نظر
دریا یکشنبه 25 خرداد 1399 ساعت 01:35 ق.ظ

سلام گلابتون خانم
دو تا سوال داشتم. ماشالله کدبانوی خوبی هستی. خوش به حال اعضای خانواده که مامان هنرمندی مثل شما دارند. قبلا کلاس اموزش شیرینی پزی می رفتید یا اینکه از کتاب و...دستور پخت کیک را یاد گرفتید؟

یک سوال متفرقه:شما خبری از ستاره , نویسنده وبلاگی به نام خوشبختیهای یک زوج شیعه دارید. چند سالی میشه که دیگه وبلاگ نویسی نداره. اما همان مطالب قدیمی اش خیلی اموزنده است گفتم شاید شما اطلاعی ازشون داشته باشید. قرار بود کتابی بنویسند اما دیگه خبری نشد.

سلام.
ممنونم از نظر لطفتون. برای کیک و شیرینی عید هر کدوم یه کلاس یه روزه رفتم، باقیش از روی دستورات اینترنتی و اینستاگرام بوده و کسب تجربه!

از ایشون هم هیچ اطلاعی ندارم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد