773

از اون جا که بعضی از دوستان راجع به ماسک ها و روغن هایی که برای موهام استفاده می کنن سؤال پرسیدن، رسیدم خدمتتون که یه توضیح مختصری در این رابطه بدم.
یکی از موارد مهم برای تقویت و نرم و درخشان شدن موها، روغن درمانیه. به این صورت که مقداری از یکی از روغن های طبیعی مثل زیتون، بادام، نارگیل _که باید با تجربه متوجه بشین کدومش بیشتر به موهاتون می سازه. من بیشتر از روغن زیتون استفاده می کنم_ رو با حرارت غیر مستقیم گرم می کنیم. _من تو یه کاسه روی بخار کتری می‌ذارم_ بعد ساقه موها رو دسته دسته روغن می مالیم و با انگشت یا شانه دندانه درشت گره های مو رو باز می کنیم و وقتی به کل موها روغن زدیم، یه کلاه یا کیسه پلاستیکی روش می کشیم و بعد از یک ساعت با یه شامپوی ملایم می شوریم و نرم کننده می زنیم. اگر موهاتون آسیب دیده اس هفته ای یک تا دو بار و در صورت سالم بودن هر یکی دو ماه یک بار این کار رو انجام بدین.
در مورد ماسک هم چیزی که من خودم استفاده می کنم و روی موهام خیلی خوب جواب داده، ترکیب روغن زیتون و تخم مرغه که به مو پروتئین می رسونه و خشکی و شکنندگیش رو برطرف می کنه. بعد آغشته کردن کل موها به این ترکیب، روش رو با کلاه پلاستیکی می پوشونیم و بعد یک ساعت با آب ولرم _تأکید می کنم ولرم چون آب داغ باعث بسته شدن تخم مرغ روی مو می شه و شست‌وشو رو سخت می کنه_ و شامپو می شوریم و نرم کننده می زنیم. از این ماسک هم بستگی به نیاز مو از هفته ای یک بار تا چند ماه یک بار می شه استفاده کرد. ماسک های پروتئین رسان دیگه ای نظیر ترکیب عسل و تخم مرغ، موز و تخم مرغ، سس مایونز و... هم هستن که من چون خودم تجربه نکردم نمی تونم نظری راجع بهشون بدم!

چند نکته مهم هم برای کسایی که مثل من موهای خشک و فر دارن:
اول این که دور اتوی مو رو کلا خط بکشین و سشوار رو هم بذارین برای موارد خیلی خاص و به ندرت ازش استفاده کنین. حالت طبیعی موهاتون رو دوست داشته باشین! 
دوم موهاتون رو نهایتا هفته ای دوبار با شامپو بشورین اونم با شامپوی بدون سولفات. از شامپوهای معمولی سولفات دار فقط ماهی یک بار برای پاکسازی مو استفاده کنین.
سوم این که ترجیحا از رنگ های شیمیایی و خصوصا از دکلره استفاده نکنین.
در آخر چیزی که مهمه، مراقبت و ترمیم موها یک روند آهسته و پیوسته اس و نیاز به صبر و حوصله داره. باید مطالب مختلف رو راجع به مراقبت از موها بخونین و اطلاعات کسب کنین. _من از مطالب بلاگرهای اینستاگرام خیلی استفاده کردم_ شیوه ها و محصولات گوناگون طبیعی و شیمیایی رو تجربه کنید تا چیزهایی رو که مناسب موهاتونه کشف کنید! 

نظرات 3 + ارسال نظر
من چهارشنبه 15 مرداد 1399 ساعت 01:32 ق.ظ http://me2020.blogsky.com

سلام.مرسی از توضیحات خوبتون
فقط میشه بی زحمت تجربتون رو در مورد شامپو بدون سولفات هم بگین که چه مارکیش بهتره؟
من روغن نارگیل رو چند وقتی هس میزنم ولی به کف سر نه نوک مو و بعد بخار هم نمیدم

سلام خواهش میکنم. من چند مارک مختلف رو امتحان کردم هر کدوم یه خوبیایی داشتن. باید ببینین چی به موهاتون می‌سازه. من از ایروکس، درمان سیف و آناگین استفاده کردم. اولی خیلی رقیق بود و کف نداشت اما به موهام می‌ساخت. دومی تمیز کنندگیش بهتر بود اما یه کم موهامو وز کردم. سومی یه مقدار بهتر بوده تا حالا!

خورشید سه‌شنبه 21 مرداد 1399 ساعت 01:47 ب.ظ

سلام
ممنون بابت به اشتراک گذاشتن تجربه هاتون.
شامپو بدون سولفات، ایرانی داریم؟ کیفیتش خوبه؟

سلام. خواهش میکنم. بله داریم من. همیشه شامپو ایرانی و کلا محصولات ایرانی استفاده میکنم! تو جواب کامنت قبلی راجع بهش نوشتم

amir چهارشنبه 22 مرداد 1399 ساعت 07:36 ب.ظ http://mehrekhaterat.blog.ir/

سلام ، پستی با موضوع داروی طب ایرانی برای افزایش سیستم ایمنی بدن در برابر کرونا نوشتم ، پیشنهاد میکنم مطالعه اش کنید.

( متاسفانه نتونستم لینک کوتاه شده اش رو بذارم چون میگه امکان درج این کامنت نیست ، اما اگه بیاید وبلاگم ، میتونید رونوشت اون پست به خودتون رو در وبلاگم ببینید )

سلام ممنون. چشم میرسم خدمتتون!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد