788

بوی کیک قاطی بوی غذای شام که داره روی اجاق می پزه، پیچیده توی خونه. کیک کدو حلوایی که برای اولین باره درستش  می کنم و از یک هفته قبل _روز سالگرد ازدواجمون_ برنامه پختش رو داشتم که نشد و افتاد به امروز. امروز که شازده بعد چند روز دوری تو راه برگشت به خونه از شهر محل کارشه.
همین جور که تو آشپزخونه می چرخم به دبه های شور و شیشه های خیار شور که روی میز چیده شده نگاه می کنم و آب دهنم رو قورت می دم! شور و خیارشورهایی که دیروز بعد انتخاب سفید ترین بوته های گل کلم و ریزترین خیارها از بازار تره بار محل آماده شون کردم و امیدوارم که نتیجه خوب از کار در بیاد! چون هر چند امسال چند باری خیارشور فوری درست کردم که خیلی هم خوشمزه شده بود _بهتون می گم چه طوری!_ اما تو درست کردن شور مهارت و تجربه ای ندارم! خصوصا که مامانم هم هیچ وقت اهل درست کردن این جور چیزا نبود و همیشه مادربزرگم بود که برامون شور و ترشی آماده می کرد! پارسال یه مقدار کمی درست کرده بودم که سریع شروع کرد به نرم شدن، ولی از اون جایی که شور تو خونه ما خیلی طرفدار داره قبل از خراب شدن خورده و تموم شد! دیگه امسال کمر همت بستم و با پرسیدن از افراد باتجربه و سرچ کردن تو سایت های آشپزی و استفاده از تجربیات خیارشور سازیم سه تا دبه نسبتا بزرگ درست کردم تا بعد جا افتادن ببینم چی از کار درمیاد!
چند وقته که این قدر از آشپزی درست و حسابی و با لذت فاصله گرفتم و با سرهم بندی غذا آماده کردم که از حلول مجدد روح کدبانو گری در وجودم بسی خرسندم! باشد که مستدام باشد و توانا در خود شاد سازی در این روزهای قرنطینه کرونایی!

نظرات 3 + ارسال نظر
سمانه چهارشنبه 12 آذر 1399 ساعت 07:04 ب.ظ https://weronika.blogsky.com/

اول از همه سالگرد ازدواجتون مبارک
دوم هم پیشنهاد وسوه انگیزیه درست کردن کیک کدو حلوایی
به نظرم سخت ترین قسمتش هم پوست کندنشه ، من ی دونه دارم هر روز تصمیم می گیرم پوست بگیرم اما در نهایت می گم باشه فردا
خیلی هم خوبه این قسمت خودشادی سازی انشالله که مستدام باشه

خیلی ممنون سلامت باشی.
پوست کندنش سخته اما با پوست کن نسبتا راحت تره.
ممنون از لطفت. ان شاالله همین طور باشه و به هم چنین.

من جمعه 14 آذر 1399 ساعت 11:57 ق.ظ http://me2020.blogsky.com

رسیدم به این قسمت از نوشتتون،
همین جور که تو آشپزخونه می چرخم به دبه های شور و شیشه های خیار شور که روی میز چیده شده نگاه می کنم و آب دهنم رو قورت می دم!
منم بی اختیار آبه دهنم رو قورت دادم
کیک و همه خوشمزه جات نوش جانتون

ممنون از لطفت سلامت باشی.

مونا سه‌شنبه 18 آذر 1399 ساعت 10:02 ق.ظ https://motherofflowers.blogsky.com/

خیلی هم عالی،من هر وقت در اوج روحیه باشم شور و ترشی درست می کنم و این دقیقا مربوط به هفت سال قبل!که شور انداختم و بعد باردار شدم و تمام!

ممنون. من نمی‌دونم در اثر چی بود که رفتم سراغش اما نتیجه خوبی داشت!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد