792

حسابش از دستم خارجه که از صبح چند بار قلبم فشرده شده و اشکم جاری، مثل جمعه سیزدهم دی ماه سال نود و هشت، مثل روزهای بعدش، مثل روز تشییع جنازه سردار و موقع نماز و‌ «انا لا نعلم کنه الا خیرا»، مثل بارها و بارها تو‌ این یک سالِ سختِ بعد از سیزدهم دی که انگار یکی از ستون های زمین فرو ریخت و بعدش همه دنیا کن فیکون شد...

روحت شاد سردار دل ها

نظرات 10 + ارسال نظر
مریم شنبه 13 دی 1399 ساعت 12:03 ق.ظ

منم برای سردار ناراحت شدم و برای مسافرین هواپیما هم بسیار گریه کردم
نکته دردناک دوستان و بستگان عاشق سردار بودن که برای مسافرین مظلوم هواپیما بسیار بسیار کمتر ناراحت بودن .همین کارا وجهه ما مذهبی هارو بین مردم خراب میکنه

این دو اتفاق غم‌انگیز و تلخ از دو مقوله کاملا متفاوتن هستن و اصولاً چرا باید با هم مقایسه بشن‌ و چه دلیلی داره که حتما میزان ناراحتی مردم از این دو اتفاق یکسان باشه؟!

سمانه شنبه 13 دی 1399 ساعت 08:59 ق.ظ http://weronika.blogsky.com

روحت شاد سردار دل ها

گلابتون شنبه 13 دی 1399 ساعت 01:21 ب.ظ

خیلی حیف بود...حیف و زود ..و ناجوانمردانه...با اینکه این روزها خیلیا از رجل مملکت دل خوشی ندارن ولی این آدم رو چون قاطی سیاست نشد و همیشه دلش واسه مملکت تپید دوست دارم

کسی شبیه هیچ کس...

نرگس خاتون از مشهد 54 ساله یکشنبه 14 دی 1399 ساعت 04:14 ب.ظ

سلام
دنیا پس از سردار رنگ دیگه ای شده
...

سلام بله همین طوره

مریم یکشنبه 14 دی 1399 ساعت 06:38 ب.ظ

سردار ارزوش شهادت بود شصت و سه سال داشت ..مسافران هواپیما اعلب جوانانی با شور زندگی بودن که نمیخواستن بمیرن (یکیشون یک هفته بود عروسی کرده بود) ناجوانمردانه و با اشتباه احمقانه پدافند که هواپیمای غول پیکر را با موشک اشتباه گرفته بود کشته شدن .چرا نباید یکسان ناراحت باشیم این جوون ها یک ریال از پول مملکتو نحورده بودن
نمیدونم چرا معز بعصی انقلابیون ما نصفه نیمه کار میکنه و همین باعث نفرت اغلب مردم از من و شمای چادری میشه مطمینم اگه خود سردار در قید جیات بود برای مسافرهای هواپیما بسیار عمگین و ناراحت میشد

برخورد آدم ها با مسایل با هم فرق داره. برای من به شخصه این دو اتفاق یکی داغ عزیز بود و یکی داغ هموطن.
در مورد نفرت هم به نظر من میزان ناراحتی قشرهای مختلف باعث ایجاد نفرت نمیشه فقط مجالیه برای بروز نفرت! یعنی فکر می کنی کسانی‌که ‌بعد فاجعه هواپیما موج فحش و فضیحت رو نثار مذهبی ها کردن دردشون فقط مسافران هواپیما بود؟!

صهبا سه‌شنبه 16 دی 1399 ساعت 12:24 ق.ظ http://www.sahba44.blogfa.com

عشق بود حاج قاسم . مردی از جنس نور

روحشون شاد...

قدیمی پنج‌شنبه 18 دی 1399 ساعت 05:55 ق.ظ

گلابتون بانو لذت بردم از جوابت... خانم مریم عزیز من چادری صبح روز حادثه به دانشگاه رفتم. من هنر میخونم و جو دانشگاه همین جوری هم ضد مذهبی هاست. جواب سلام من رو هم برخی از همکلاسی هام به زور میدادند. انگار من چادری هواپیما را انداخته ام....

در ضمن خیلی از داغداران هواپیما هم برای سردار سوگوار نبودند هیچ، بماند که حرف های تحلیل گران شبکه های معاند را هم در مورد ایشون تکرار میکردند.

ما هم سوگوار هواپیماییم... همان طور که سوگوار عزیزانی هستیم که در خلیج فارس آمریکا جانشان را در هواپیما گرفت و اظهار کرد که تصادف بوده! ولی دلگیرم از هموطن هایی که از داغ هواپیمای اوکراینی سواستفاده میکنند برای کمرنگ کردن داغ سردار.

چندین سال هست که سوگواریم... سوگوار شهدای حرم، آتشنشانان مظلوم حادثه پلاسکو، کشته شدگان کشتی سانچی، کشته شدگان حادثه قطار سال 95، کشته شدگان حادثه معدن، کارگران فقیر و مظلوم در سال 96، سوگوار دختران سوخته حادثه روستایی که با سهل انگاری سوخته اند.
همه این ها از سوی مدیریت بود و من داغ دار ارزان بودن جان انسان در این سرزمینم.... ولی چه ربطی دارد به قهرمان ملی ما؟ همه جای دنیا قهرمان سازی میکنند ما در ایران قهرمان ملی مان را کمرنگ میکنیم ...

شیرین پنج‌شنبه 18 دی 1399 ساعت 08:11 ب.ظ

سلام عزیزم
اول اینکه هیچکس به اندازه خانواده ای که عزیزشو ازدست داده ناراحت نمیشه اسمشم ناراحتی نیست داغه! تاابد توی دل میمونه
دوما مقایسه بین کشته های هواپیما و شهادت سردارنبود
بین شمع روشن کردن واسه جورج فلوید پورن استار معتادو قاچاقچی بود که سرقت هم میکرد ودرزمان دستگیری هم درحال عادی نبود حتی به زن باردارهم موقعت سرقت رحم نکرد
درمشهد وشهرهای دیگه واسه پورن استار شمع روشن کردند
ولی وقنی یه خانوم کارگردان گفت به یاد کشته شده ها همه باهم درمیدان ازادی شمع روشن کنیم توی رسانه ملی بهش گفتن فاحشه!
ولی همین چندوقت پیش یه جوون معتادرو تو مشهد با دستبند به تیربرق بستن شوکر زدن اسپری زدند جنازشوتحویل دادند آب از آب تکون نخورد
خب اینم به دست نیروی انتظامی ما کشته شد چراشمع روشن نکردند چون پورن استارنبود یا چون امریکایی نبود
فقط امریکاییها کارشون بدبود؟؟؟
ما که دم ازاسلام میزنیم چه تاجی به سرمردممون زدیم؟
الان امنیت داریم؟؟رفاه داریم؟فقروفحشا نداریم؟ عدالت داریم؟حقوق شهروندی داریم؟ کدوم شهرهای جنگزده یاسیلزده یا زلزله زده بازسازی شد؟
کاش سردارتوایران بود حداقل شهرهای اینجارو بازسازی میکرد حقوق کارگرایی که نون شب نداشتن میداد

مریم به خانم قدیمی جمعه 19 دی 1399 ساعت 07:55 ب.ظ

عزیز من اگه خواب باشی میشه بیدارت کنن ولی اگه خودتو به خواب زده باشی چی ؟جوابتونو شیرین جان دادن چرا فقط مظلومین امریکا مهم هستن وقتی از صدا و سیما تا انقلابیون ساده اندیشی مثل شما کمتر به هموطناتون فکر میکنین انتظار داری تو دانشگاه تحویلت بگیرن من با چادر تو مطب هستم بعضی طوری نگاهم میکنن گویا من مسئول همه مشکلات ایرانم .ولی من با مهربونی برخورد میکنم‌چون شرمنده خیلی کارهامون هستم چرا بعد از یکسال هنوز عامل سقوط محاکمه و معرفی نشده مگه دختران خیابون انقلاب سریع محاکمه نشدن چون‌مجرم بودن .خب ۱۷۶ نفر جانباخته داریم سرعت عمل نمیخواد؟

حرف شما درسته قبول دارم. متاسفانه ما که ظاهر مذهبی داریم خیلی وقتا با بی انصافی مقصر چیزهایی شناخته میشیم که هیچ ربطی به ما نداره و خودمون هم به خاطر شون شاکی هستیم!

قدیمی شنبه 4 بهمن 1399 ساعت 04:27 ق.ظ

گلابتون جان ببخشید وبلاگ شما تبدیل شه به عرصه پرسش و پاسخ.

مریم عزیز. منو به اندازه کافی تو دانشگاه تحویل میگیرن چون شاگرد اول دوره دکتری بهترین دانشگاه هنر کشورمم! در ضمن خیلی هم مهربونم و با 99 درصد هم دانشگاهی ها دوست صمیمی.... اصلا نمیفهمم الان من و امثال خانم گلابتون که برای سردار اظهار دلتنگی کردیم چه جرمی رو مرتکب شدیم که شما رو ناراحت کرده... اظهار دلتنگی نکنیم شما راحت میشید؟؟ آخه مگر من مسئول صدا و سیما هستم؟ مگر من وزیر امور خارجه ام.

دلتنگ سردارم و عزادار ارزان بودن جان انسان به هر غلتی در این سرزمین.

خواهش میکنم راحت باشین!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد